20 juni 2023 | Door Bernadette
UPDATE
MAY THE FLOWERS REMIND US WHY THE RAIN WAS SO NECESSARY
Deze quote kwam ik vandaag een aantal keer tegen op mijn laptop. En ja hij hangt ook in de salon, maar daar lees ik hem al niet meer, omdat het zo onderhand bij het interieur hoort. Toch stond ik er vandaag even bij stil. Soms lijkt het of het universum mij iets wil vertellen, want ik heb behoorlijk wat plensbuien op de kop gehad. Maar hey, dat zorgde er wel voor dat ik kan genieten van prachtige bloemen.
Soms is regen nodig om me weer op scherp te zetten, om te weten wat echt belangrijk is en wat juist niet. Om me even wakker te maken en de automatische piloot uit te schakelen. Om er achter te komen welke personen je een paraplu aanbieden en welke je in de plenzende regen laten staan. En ja, de mensen die me in de regen lieten staan zijn gedeletet uit mijn leven, hoe moeilijk en eng ik dat ook vond.
Ik heb vorige week al een post geplaatst, om je te bedanken voor je begrip, geduld en flexibiliteit. Maar ik kan het niet vaak genoeg zeggen, ik ben iedereen echt ontzettend dankbaar!
Bedankt dat ik onder je paraplu mocht!
Yes! Ik ben volop aan het genieten van de bloemen die nu tot bloei komen! En omdat ik in zo’n goede flow zit heb ik de salon weer eens onder de loep genomen. Hier was ik natuurlijk al voor mijn verlof mee begonnen, maar ik ga nu weer lekker verder.
Er zullen komende tijd ook een aantal dingen veranderen. Zoals je misschien al weet moeten wij volgend jaar juni uit het pand waar we nu zitten. Geen zorgen, ik zie het als een kans, een kans om weer te vernieuwen, uit te breiden en een nog fijnere plek te maken voor ons als team en voor jou! Waar we naartoe gaan dat weet ik nog niet. Door alle regen ben ik tijdelijk gestopt met mijn zoektocht, ik had even rust nodig en een handdoek. Na de zomer ga ik weer verder met mijn zoektocht naar het perfecte plekje. Suggesties zijn natuurlijk van harte welkom. Dus heb je een leuk, karakteristiek pand voor me? Het liefst 100m2 of meer. Huur of koop maakt niet uit. Laat het me vooral weten.
Ook heb ik onze openingstijden onder de loep genomen. Dankjewel als je ons geholpen hebt door de enquête in te vullen, dat waardeer ik enorm. Ik ben bezig met het uitwerken hiervan en halverwege juli beslissen we als team wat we gaan veranderen. We houden je op de hoogte.
En last, but not least! Anne is de “nieuwe” sinds april. Ze is voor de leeuwen gegooid, maar vanaf dag 1 leek het alsof ze er altijd al is geweest. We moesten een half jaar op haar wachten, in verband met een concurrentiebeding, maar het was het wachten zeker waard. Begin juli wordt ze klaargestoomd om extensions te zetten en in september zal ze ook de CC1 techniek leren, een speciale krul knip techniek. Alle specialismes die Danique ook beheerst, zodat Danique eind augustus zorgeloos kan gaan genieten van haar zwangerschapsverlof.
Ben je helemaal fan van Danique? Boek dan nog snel je afspraak, want ze is pas in 2024 terug van haar verlof.
Ik houd jullie op de hoogte van alle komende ontwikkelingen en wens jullie een fijne zomerdag!
Liefs,
Bernadette
Ander nieuws
Afgelopen week kwam het helaas een aantal keer voor dat een behandeling last minute geannuleerd werd. Met last minute bedoel ik dan ook echt last minute, dus niet netjes meer dan 24 uur van te voren, maar in sommige gevallen 10 minuten voor de behandeling start en dan ook nog doormiddel van een appje. Ik snap heel goed dat er iets kan gebeuren waardoor je echt niet kunt komen, ik heb zelf ook het een en ander meegemaakt waarbij je de rest van de wereld om je heen vergeet. En zelf dan, zo ben ik dan weer, laat ik altijd netjes van me horen dat ik niet kan komen. Ik schrijf dit ook niet om de boeman te zijn, maar ik wil jullie wel graag bewust maken wat de gevolgen zijn voor ons. Omdat ik de laatste tijd het gevoel krijg dat er te gemakkelijk gedacht word, ach dan annuleer ik mijn afspraak gewoon even. Want, als jij last minute afzegt is er, buiten het feit dat het veel geld kost, iemand teleurgesteld, omdat ze vroeg uit bed is gestapt om een heerlijke dag te gaan werken. En nu kan ze misschien wel 3 uur niet doen wat ze het leukst vind, mooi haar maken. Balen dus. En dan is nog harder balen als iemand niet komt opdagen en we zitten te wachten. Ik werk liever vanuit vertrouwen en eerlijkheid. Ook kan het zijn dat het drukke weken zijn in de salon en dat iemand nog heel graag had willen komen, maar wij diegene “nee” moesten verkopen, omdat de agenda vol stond. Weer een teleurstelling die niet nodig was. En dan ja, die geld kwestie. Want die 3 uur die gereserveerd was moet wel betaald worden. En dat is niet 3 keer een uurloon, nee daar komen ook andere kosten bij op. En al die kosten komen voor mijn rekening. Als dit dus een aantal keer in een week gebeurd, verdien ik (misschien) die week niets. Mijn kosten gaan gewoon door, dus ik hoop dat je snapt dat dit niet te vaak moet gebeuren, omdat het voor veel ondernemers een strop kan zijn. Ik zie veel salons die bij last minute annuleren of no shows kosten in rekening brengen, ook worden er aanbetalingen gevraagd voor lange behandelingen. Dat is iets dat ik liever niet doe. Ik werk liever vanuit vertrouwen en eerlijkheid. Maar helaas weet ik niet hoe het in de toekomst zal gaan. Dus lieve jij, wil je alsjeblieft eerst 3 keer nadenken voor je jouw afspraak last minute annuleert? Zo kunnen wij blijven doen wat we het liefst doen en kan de salon nog lang blijven draaien, zonder dat ik maatregelen moet treffen. En als laatste, is het toch nodig je afspraak last minute te annuleren, wil je ons dan bellen? Wij beantwoorden de app, Messenger en e-mail alleen als er even tijd voor is, dus de kans dat we het pas veel later zien is groot. Ik wens je een fantastisch, zonnig paasweekend! Veel liefs, Bernadette
LEES MEEREleven Australia, ons nieuwe merk en de vervanger van Wella Eimi, Sebastian en System Professional. Misschien denk je huh, maar wat is er dan mis met de producten die jullie hadden. Nou, niks! We vinden het nog steeds ontzettend fijne producten, alleen staan we niet achter de keuzes die de merken maken. En daarom gingen we opzoek naar een beter en fijner merk. En dat is gelukt!! Eleven Australia, is een merk dat doet wat het beloofd, sterk is in styling en zacht is in verzorging en ..... het ruikt heerlijk! “Haircare doesn’t have to be complicated, it just needs to work.” — Joey Scandizzo / Mede-oprichter van Eleven Australia Heb je een favoriet product dat er uit gaat en je niet kunt missen? Deze maand (februari) kun je de producten van Wella Eimi, Sebastian en System Professional scoren met 40% korting. Hier geldt wel, OP = OP!
LEES MEERMisschien heb je ons er al eens over horen praten of hebben we het je al verteld. Vanaf 5 september zullen onze openingstijden veranderen. De salon zal op zaterdag sluiten, maaaaaar daarvoor gaan we op maandag open van 9:00 tot 18:00. De koopavond op vrijdag wordt verplaatst naar woensdagavond. Denk je nu sh*t, hoe moet dat nu als ik een feestje of bruiloft heb op zaterdag? Laat het ons weten, we vinden het super leuk om jouw haar te doen voor een feestje, daarvoor gaan we graag weer een paar uurtjes open op zaterdag. Wij zijn super blij dat we straks op vrijdag om 18:00 uur kunnen zeggen GOED WEEKEND!! We zijn dus vanaf 5 september de volgende uren geopend: Maandag 9:00 - 18:00 Dinsdag 9:00 - 18:00 Woensdag 9:00 - 20:00 Donderdag 9:00 - 18:00 Vrijdag 9:00 - 18:00 Ben je benieuwd wanneer jouw favoriete kapper werkt? Bernadette is aanwezig zijn op maandag, dinsdag en woensdag inclusief avond. Minimaal 1 keer per maand is ze op vrijdag middag in de salon. Lotte is aanwezig op dinsdag, donderdag en vrijdag. Ook is ze er op maandag om de week. Anke is aanwezig op dinsdag en donderdag. Danique zal na haar verlof aanwezig zijn op woensdag inclusief avond en vrijdag. Anne is aanwezig op dinsdag, woensdag inclusief avond, donderdag en vrijdag. Ook is ze er op maandag om de week. Waarom nieuwe openingstijden? Het idee om van maandag t/m vrijdag open te zijn en de zaterdag te sluiten spookte al een tijdje, een hele tijd, een jaar ofzo door mijn hoofd. Maar ik durfde de stap nooit te zetten, want wat àls en wat áls. Tot ik afgelopen november een trainingsweekend volgde en de salon goed onder de loep nam. Ik heb daar mijn ideeën besproken en kreeg alleen maar positieve feedback. Ik maakte van mijn idee een doel voor 2023 en er was geen weg meer terug toen ik mijn collega’s vroeg naar hun mening en ideeën. Mijn collega’s mochten aangeven hoe hun ideale werkweek eruit zou zien. En jij vulde (misschien) onze enquête in om ons te helpen, dankjewel! En nu, nu kunnen we “bijna” net als veel mensen om ons heen op vrijdagavond feestjes vieren en zaterdag uitslapen, met onze gezinnen heen en weer racen voor sport, onze auto’s wassen of gewoon lekker weekend vieren met lieve mensen. Naast de verhuizing, die binnen een jaar zal plaats vinden, zullen er voorlopig geen hele grote veranderingen meer komen hoor. Alleen subtiele, om het leuk te houden, ik ben tenslotte geen ondernemer geworden om stil te staan. En nee, ik zit nu nog in mijn “rust fase” en heb nog geen nieuw pand gevonden. Ik ga na de zomervakantie weer fanatiek opzoek naar het perfecte pand om een nog fijnere salon voor jou en ons te creëren. Suggesties zijn natuurlijk nog altijd welkom! Denk je nu, huh verhuizing? Lees dan mijn blog HIER! Zodra er weer nieuwe ontwikkelingen zijn zal ik jullie op de hoogte houden, maar voor nu wens ik jullie en fantastische zomer vol zon en liefde! Veel liefs, Bernadette Lotte, Anke, Danique & Anne
LEES MEERLieve jij, Hopelijk heb je kerst gevierd zoals jij het graag wou. Het afgelopen jaar, vooral de laatste maanden, zijn de kosten voor bijna alles gestegen. De afgelopen periode hebben jullie ons er misschien al over horen praten. Bernadette heeft de salon en alles wat we doen onder de loep genomen. Nesteldrang? Zo heeft ze ook een salon analyse laten maken om te zien of onze prijzen overeenkomen met de gestegen onkosten. En helaas is ze tot de conclusie gekomen dat niet alle prijzen toereikend waren. Daarom zullen onze prijzen worden gewijzigd per 1 januari 2023.We vinden het wel zo eerlijk dit van te voren te melden, zodat je niet voor verassingen komt te staan als je straks bij ons bent. Onze nieuwe prijslijst vind je HIER En zoals je van ons gewend bent, krijg je voordat we met een kleurbehandeling starten een prijsopgaaf. Wil je graag van te voren weten hoeveel en of jouw (kleur)behandeling in prijs is gestegen? Stuur ons gerust een appje of e-mail. Hier zullen we dan na onze vakantie (vanaf 3 januari) op antwoorden. Door deze prijswijziging kunnen wij, zoals je van ons gewend bent, de best mogelijke kwaliteit blijven waarborgen, onszelf blijven vernieuwen en ontwikkelen en heerlijke koffies blijven schenken in een warme salon. Hopelijk hebben we je zo voldoende geïnformeerd. We wensen je een fantastische, liefdevolle jaarwisseling! Veel liefs, Bernadette, Lotte, Anke, Danique & Quinty
LEES MEERMisschien heb je ons er al over horen praten in de salon of heb je de geruchten al gehoord. Vanaf vandaag, maandag 3 oktober 2022, hebben we een (tijdelijke) klantenstop ingevoerd. Ja, het klinkt heftig, maar het is helaas nodig. We willen graag de tijd voor iedereen nemen, geen concessies doen in onze services en we willen vooral onze relaxte werksfeer behouden. Zoals de meesten van jullie onderhand wel weten komt het zwangerschapsverlof van Bernadette steeds dichterbij. En omdat door omstandigheden onze, erg leuke, nieuwe collega helaas pas in april kan beginnen. Moeten Lotte, Anke, Danique en Quinty het tijdelijk met z’n vieren opvangen. En dit lukt helaas niet als ons klantenbestand steeds groter wordt. En ja, het voelt heel dubbel, want we willen graag groeien en iedereen blij maken, maar niet ten kosten van onze lieve trouwe klanten en onszelf. Gelukkig is het maar tijdelijk, vanaf april 2023 zullen we weer nieuwe klanten toelaten. Quinty is sinds kort 3 dagen in de salon en wordt klaargestoomd om jullie te voorzien van prachtige kleuren, goed gestyled haar en om iedereen straks maximaal te ondersteunen. Wat houdt zo’n klantenstop precies in? Ben je regelmatig bij ons in de salon? No worries, je kunt gewoon, zoals je gewend bent, een afspraak maken in de salon, online of telefonisch. Voor jou veranderd er niets. Ben je nog nooit bij ons geweest? Of is het langer dan een jaar geleden dat je bij ons was? Helaas moeten we je dan teleurstellen. Het is voor jou niet mogelijk om een afspraak te maken bij ons in de salon. Maar, vanaf april is dit weer mogelijk. Dan ben je natuurlijk van harte welkom. Ben je nieuw, heb je al een afspraak staan en heb je deze ingepland voor 3 oktober 2022? Geen zorgen, jouw afspraak mag gewoon doorgaan. En ja, je mag ook een vervolgafspraak plannen. Hoe maak ik een afspraak bij Bernadette? Zoals je misschien al gezien hebt is het niet mogelijk om online een afspraak in te plannen bij Bernadette. Dit kan momenteel alleen telefonisch, bel naar 0645420581. Geen zorgen, ze voelt zich heel goed en er zijn nog voldoende plekjes de komende tijd, dus bel gerust. We delen regelmatig open spot op onze social media accounts. Dus houdt deze goed in de gaten als je graag snel geholpen wil worden. Ook werken we nog steeds met een wachtlijst. Heb je een afspraak, maar wil je graag eerder? Laat het ons dan weten, dan bellen we je als er een spot vrij is gekomen. Is het niet helemaal duidelijk? Of heb je vragen? Stel ze gerust, we staan graag voor je klaar! Liefs, Bernadette, Lotte, Anke, Danique & Quinty!
LEES MEERYES, onze nieuwe website staat online. Wat vind jij ervan?? Mocht je een paar schoonheidsfoutjes of typfouten vinden? Laat het vooral weten, soms ben ik bedrijfsblind en heb ik een beetje hulp nodig. En omdat ik er door onze nieuwe website achter kwam dat ik echt veel te weinig mijn best doe om onze blog up to date te houden, ben ik er nu weer met een nieuwe blog. Plan jij altijd direct een nieuwe afspraak? Zoals je misschien gemerkt hebt, is onze wachttijd langer dan normaal. We vinden het echt super fijn dat er zoveel mensen zijn die graag bij ons in de stoel plaats nemen, maar helaas zorgt dit voor een langere wachttijd. We doen wat we kunnen, maar willen graag voor iedereen de tijd nemen. En willen je daarom vragen om direct een nieuwe afspraak te plannen als je bij ons de salon bent, zo ben je verzekerd van een plekje en hoeven wij je niet mede te delen dat het nog even duurt voor je geknipt kunt worden. Knippen heeft een wachttijd van ongeveer 2 weken en kleuren ongeveer 3/4 weken. En dan komt ook nog de mededeling dat kerst sneller is dat je denkt. Onze agenda stroomt al behoorlijk vol. Dus heb je nog geen afspraak staan voor de feestdagen? Boek deze snel in, want we vinden het erg vervelend om je teleur te moeten stellen. Een afspraak maken kan, zoals je van ons gewend bent via onze website en telefonisch. Boek je altijd online je afspraak in dan kom je er achter dat je (tijdelijk) bij mij (Bernadette) geen afspraak kunt maken. Dit kan momenteel alleen telefonisch. Ik heb nog genoeg plek de komende tijd, maar heb graag zelf mijn agenda in de hand. En wist je dat Quinty, ons aanstormende talent, nu 3 dagen bij ons werkt. Ze is dit jaar overgestapt naar BBL en zal de komende tijd volop trainen. Ze zoekt geregeld modellen, dit zullen we delen op onze social media kanalen. Maar je mag jezelf natuurlijk ook van te voren aanmelden als model, stuur ons dan een berichtje of bel naar de salon en vraag naar Quinty. Er zijn nog meer leuke en spannende ontwikkelingen, maar voor vanavond laat ik het hierbij. Ik beloof dat ik jullie snel weer op de hoogte zal houden en niet weer pas als er een nieuwe website is. Fijne avond! Liefs, Bernadette
LEES MEER