28 maart 2024 | Door Bernadette

LAST MINUTE ANNULEREN ||

Afgelopen week kwam het helaas een aantal keer voor dat een behandeling last minute geannuleerd werd. Met last minute bedoel ik dan ook echt last minute, dus niet netjes meer dan 24 uur van te voren, maar in sommige gevallen 10 minuten voor de behandeling start en dan ook nog doormiddel van een appje.

Ik snap heel goed dat er iets kan gebeuren waardoor je echt niet kunt komen, ik heb zelf ook het een en ander meegemaakt waarbij je de rest van de wereld om je heen vergeet. En zelf dan, zo ben ik dan weer, laat ik altijd netjes van me horen dat ik niet kan komen. Ik schrijf dit ook niet om de boeman te zijn, maar ik wil jullie wel graag bewust maken wat de gevolgen zijn voor ons. Omdat ik de laatste tijd het gevoel krijg dat er te gemakkelijk gedacht word, ach dan annuleer ik mijn afspraak gewoon even.

Want, als jij last minute afzegt is er, buiten het feit dat het veel geld kost, iemand teleurgesteld, omdat ze vroeg uit bed is gestapt om een heerlijke dag te gaan werken. En nu kan ze misschien wel 3 uur niet doen wat ze het leukst vind, mooi haar maken. Balen dus. En dan is nog harder balen als iemand niet komt opdagen en we zitten te wachten.

Ik werk liever vanuit vertrouwen en eerlijkheid.

Ook kan het zijn dat het drukke weken zijn in de salon en dat iemand nog heel graag had willen komen, maar wij diegene “nee” moesten verkopen, omdat de agenda vol stond. Weer een teleurstelling die niet nodig was.

En dan ja, die geld kwestie. Want die 3 uur die gereserveerd was moet wel betaald worden. En dat is niet 3 keer een uurloon, nee daar komen ook andere kosten bij op. En al die kosten komen voor mijn rekening. Als dit dus een aantal keer in een week gebeurd, verdien ik (misschien) die week niets. Mijn kosten gaan gewoon door, dus ik hoop dat je snapt dat dit niet te vaak moet gebeuren, omdat het voor veel ondernemers een strop kan zijn.

Ik zie veel salons die bij last minute annuleren of no shows kosten in rekening brengen, ook worden er aanbetalingen gevraagd voor lange behandelingen. Dat is iets dat ik liever niet doe. Ik werk liever vanuit vertrouwen en eerlijkheid. Maar helaas weet ik niet hoe het in de toekomst zal gaan.

Dus lieve jij, wil je alsjeblieft eerst 3 keer nadenken voor je jouw afspraak last minute annuleert? Zo kunnen wij blijven doen wat we het liefst doen en kan de salon nog lang blijven draaien, zonder dat ik maatregelen moet treffen.

En als laatste, is het toch nodig je afspraak last minute te annuleren, wil je ons dan bellen? Wij beantwoorden de app, Messenger en e-mail alleen als er even tijd voor is, dus de kans dat we het pas veel later zien is groot.

Ik wens je een fantastisch, zonnig paasweekend!

Veel liefs,

Bernadette

Ander nieuws